Socialiniai plakatai „Manipuliacija vartotoju“
Vilniaus dailės akademija
Darbo vadovas lekt. Andrejus Repovas
Nagrinėta tema – manipuliacija reklamoje. Pasirinkta atšaka – akcijų/išpardavimų manipuliacija. Šiuolaikiniame vartotojų pasaulyje – daugybė išpardavimu susiviliojančių žmonių. Prekių gausa ir ryškių spalvų deriniai rėžia akis, nebežinome kaip išsirinkti. Nusiperkame tai, ko mums nereikia. Prekybininkai ir reklamos agentūros stengiasi kuo labiau manipuliuoti daiktų išvaizda ir tinkamais šūkiais.
Savo plakatų serija norėjau suteikti vartotojui galimybę susivokti pačiam, kaip juo yra manipuliuojama. Stengiausi atkreipti dėmesį šiek tiek šmaikščiai, neįžeidžiant vartotojo, nepabrėžiant, kodėl jis negali naudotis išpardavimais.
Atskleisti savo temą naudojau konstrukciją susidedančią iš teksto ir vaizdo. Šriftas – groteskas. „Condensed” stiliaus. Konstrukcinis blokas su „akcija“ suteikia aliuziją į prekių užrašų talpinimą mažame plote.
Vaizdams pasirinkta technika fotografavimas, skenavimas, kompiuterinis apdirbimas. Konstrukcija lipdoma tarsi iš reklaminių žurnalų iškirptas/ išplėštas prekes. Pagrindinė mintis, jog vartotojas pajaustų, kaip nebyliai žurnaluose ieško akcijinių prekių. Yra akcijos lipdukai priklijuoti prie prekių.
Pabrėžiamas pagrindinis šūkis „Pirk prekę, ne akciją“.
Paskutinis plakatas tarsi visų plakatų užbaigiamasis. Nieko nereikėjo, bet matome, kur yra daiktų vieta. Spalvos plakatų pasirinktos ryškios ir kontrastingos: aliuzija į prekybos centrų spalvas ar pakuotes. Atvirutės – plakatų pakartojimas. Šonai „apklijuoti“ pagrindiniu šūkiu. Aliuzija į išpardavimo juostas.
Taigi, savo socialiniais plakatais norėčiau visiems pasakyti: „pirk prekę, ne akciją“.