Elena Motiejūnaitė

Virtualios realybės instaliacija „Užmirštas miškas“

Šiandieniniame pasaulyje pasakų komercializacija yra labai dažnas reiškinys. Vaikai jau nuo labai ankstyvo amžiaus patiria komercinių produktų invaziją. Dažnai vaikams sekamų moderniųjų pasakų veikėjai iš tiesų yra ne kas kita, kaip reklaminiai veidai ant maisto ar šampūno pakuočių, žaislai, kompiuterinių žaidimų veikėjai ar kiti populiariosios kultūros produktai, o jų pagalba pasakojamos istorijos, tai tik pasakos forma prisidengusios linksmos, vaikus džiuginančios reklamos. Mano bakalauro baigiamasis darbas – tai sociokomunikacinis projektas, kurio tikslas atkreipti dėmesį į pseudo vakarietiškame komerciniame kontekste prarandamas vertybes. Projektas- tai virtualios realybės instaliacija, kurioje gūdžiame pasakų miške yra sutinkami originalūs pasakų personažai, įkvėpti archetipų ir tautosakos fragmentų. Baugi, mistiška instaliacijos atmosfera nukelia žiūrovą toli nuo komercijos, tuščių pramogų ir žaidimų gausos, panardina žiūrovą į slėpiningą erdvę, kurioje atsiskleidžia tikroji pasakos esmė – dvasinis pasaulis. Instaliacijoje parodoma neigiamų tradicinių lietuvių pasakų personažų teigiama pusė. Portretizuodami žmogaus tamsią prigimtį šie personažai yra nepakeičiami pagalbininkai vaiko psichologinei raidai. Šioje instaliacijoje žiūrovas tampa neigiamiems personažams skirtų vaiko vidinių monologų liudininku.

KITI NUGALĖTOJAI

  • Pagrindinis prizas
    Mados dizainas

    Liepa Aliukaitė

    „Imprint Nr.1“
  • Komunikacijos dizainas

    Austėja Dzikaraitė

    Konceptualus projektas „Transformatyvi kūrėjo tapatybė“
  • Pagrindinis prizas
    Dizaino tyrimai

    Justinas Dadonas

    Pasidaryk-pats judėjimo ir skaitmeninės gamybos įgalintas atviras dizainas