Kolekcija „Šiandien lis“
Vilniaus dailės akademija
Darbo vadovė: prof. dr. Jolanta Vazalinskienė
Šio darbo tikslas – išsiaiškinti ar vaiko kūrybinių galių išlaisvinimas yra raktas į tikrojo „aš” paieškas, tolesnį kūrybiškumą. Bakalauro studijų baigiamajame darbe analizuoju asmenybės identifikavimo problemą remdamasi savo vaikystės piešiniu, asmenine patirtimi bei retrospektyviniu požiūriu į savo kaip kuriančio žmogaus gyvenimą. Mano darbas siekia atkreipti dėmesį į žmonių supanašėjimo, mažo kūrybiškumo problemą.
Pradėti šį darbą įkvėpė Dano Heatho mintis, kad gebėjimas išsisakyti žodžiais, skaičiais, piešiniais, muzikos garsais, gestais pagerina adaptaciją, nes iš karto galima pamatyti savo praeitį, dabarties akimirką, numatyti ateities veiklos padarinius.
Nusprendžiau paanalizuoti savo kaip kuriančio asmens gyvenimą, įrėminti savo praeitį ir dabartį kolekcijoje. Naudojant motyvą iš savo vaikystės ir kuriant drabužius, siekiau suvienyti pirmykštį kūrybiškumo pradą ir dabartį.
Kolekcijos pavadinimas -„Šiandien lis“. Lietų pasirinkau neatsitiktinai. Atlikusi vaikų piešinių analizę pastebėjau, kad dažniausiai mažyliai vaizduoja dangų ir lietų. Šie elementai įprasmina laikotarpį, kai visi žmonės yra kūrybingi.
Dažnai kūrybiškumas ankstyvame amžiuje slopinamas aplinkos veiksnių, todėl tai negatyviai atsiliepia ateityje, net lemia pilkos masės susiformavimą. Neretai kūrybiškumas tampa pavojingu, nes tėvai savo vaikams linki neišsiskirti iš bendraamžių.
Tačiau visuomenės raidos istorija liudija, jog tobulėjimą lemia ne tik naujų technologijų kūrimas, bet ir netikėtos idėjos ir hipotezės, kurios neretai pradžioje sutinkamos skeptiškai.