Intelektualus drabužis vartotojiškoje XXI a. kultūroje
Vilniaus dizaino kolegija
Andra Jatautienė
Vartojimas šiandien formuoja identitetą, plečiantis gausos reiškiniui ir simbolinio vartojimo formoms ekonominiame visuomenės gyvenime, poreikis išreikšti savo individualybę atsiranda tarp individų svarbiausių lūkesčių. Nepopuliarinami žiniasklaidos, bet itin reikšmingi tampa taip vadinamieji protingi drabužiai, dar vadinami ateities drabužiais, kurie gaminami pasitelkiant naujausius mokslinius išradimus.
Todėl tyrimui svarbu išsiaiškinti kaip intelektualus individas renkasi ir protingai perka (nejaučiant vartotojiškumo postūmio /nepasiduodant besaikiam vartojimui.), išanalizuoti vartotojiškos kultūros socialinius bei etinius pagrindus, pateikti intelektualaus drabužio funkcines, estetines galimybes.
Sukurtuose eksperimentiniuose kolekcijos „CHNG“ modeliuose pasitelkiant dizaino inovacijas bei integruojant šiuolaikinės mados konceptus, perteikti esmines intelektualaus žmogaus visuomenėje bei intelektualaus drabužio pozicijas.