Mantas Bartkus

Mados viruso vizualizacija masinės gamybos kontekste

Vilniaus dizaino kolegija
Darbo vadovė Andra Jatautienė

Kuriant vyriškų drabužių kolekcija „Vi“ siekiama vizualizuoti virusui būdingus vystymosi etapus  skirtingais būdais keičiant modelių medžiagiškumą, spalvinius akcentus, marginimą.  Kiekvienas kolekcijos gaminys lyg pastarojo tęsinys naujame modelyje įgaunantis naujas formas, kirpimus bei faktūras.

Kolekcijoje vyraujančios laisvo silueto formos, aiškios linijos, nesudėtingos konstrukcijos, kontrastingos spalvos, panašaus ar net identiško kirpimo lengvai tarpusavyje derinami gaminiai, švelnios ir šiurkščios audinių faktūros, skirtinga medžiagų sudėtis išreiškia kolekcijos įvairiapusiškumą, atskleidžia greitosios mados veikimo principą atspindi dėmesio, pagarbos ir ryšio nuolatines paieškas, vizualizuoja mados viruso ciklų kaitą nuo pirmo iki aštunto modelio.

Kolekcijos gaminiai marginti dinamiškų linijų grafika įkvėpta Kongo Demokratinės Respublikos genčių ritualinių kaukių raižinių motyvais. Ši inspiracija buvo pasirinkta tikslingai, pirminėje kolekcijos stadijoje socialiniu aspektu nagrinėjau Ebolos viruso sklaidą. Papildomas grafikos formas, įkvėpė bakteriofago –   arba, pavienio viruso, pažeidžiančio bakterijas – išorinė struktūra.

Kolekcijoje vyrauja juoda, balta, pilka spalvos.  Jas papildo kontrastingi geltonos bei turkio atspalviai.  Pastarieji pasirinkti atkreipiant dėmesį masinėje gamyboje plačiai paplitusius ryškių spalvų drabužius, kurie dažniausiai būna tendencingi tik tam tikru sezono laikotarpiu trumpą laiką. Tai puikiai atspindi gyvuojančias trumpas tendencijas, kurios prabėgus jos egzistavimo ciklui tampa nuvalkiotos bei atsibodusios.

Juoda, balta bei pilkos spalvos kolekcijoje atspindi universalumą, bei klasikos derinimą su šiuolaikiniais dizainerių patobulintais drabužių siluetais.

Kolekcijos modeliuose atvaizduojamas mados tendencijų ciklas – nuo jų atsiradimo iki visiško išnykimo.

Kolekcija „Vi“ yra skirta jaunam, šiuolaikiškam, savęs nevaržančiam, mados tendencijoms paklūstančiam vyrui. Vyrui, kuris nėra nusistatęs prieš gausų mados prekių vartojimą ir garbinimą, o renkasi tai, kas yra aktualu šiandien. 

KITI NUGALĖTOJAI

  • Papildomas prizas
    Komunikacijos dizainas

    Agnė Žvirblytė

    Tipografiniai sprendimai miesto erdvėse „Kramtyk ką sakai”.
    Darbo vadovas doc. Marius Žalneravičius
    Vilniaus dailės akademija
  • Komunikacijos dizainas

    Laurita Potapova

    Flashback
    Darbo vadovas lekt. Jonas Liugaila
    Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija
  • Mados dizainas

    Marija Armonaitė

    Eksperimentinė drabužių kolekcija ,,KONFLIKTAS. Konfliktas tarp drabužio ir nuogo kūno“
    Darbo vadovė doc. Renata Maldutienė
    Vilniaus dailės akademija

Mes naudojame slapukus. Slapukai reikalingi, kad svetainė galėtų tinkamai funkcionuoti. Nuo jų priklauso funkcinis svetainės veikimas ir išvaizda.