Opozicija masinės mados agresijai kolekcijoje ANTI. MAS
Vilniaus dizaino kolegija
Darbo vadovė doc. Alevtina Ščepanova
Globali mados industrija šiandien yra įsigalėjusi ekonominėje, kultūrinėje ir socialinėje terpėse. Pastarosios formuoja asmens pasaulėjautą, elgseną bei vertybių suvokimą. Galima teigti, kad išvardytos sferos kontroliuoja individo gyvenimą. Problema – su mados pramone siejama masinė industrija, pasitelkusi išvardytas sferas, sykiu ir žiniasklaidą, šiandien sukūrė masinę vartotojiškos kultūros imperiją. Tai paskatino atsirasti unifikaciją, o saviraiškos poreikis sumažėjo. Išanalizuoto tyrimo išvados tapo įkvėpimo šaltiniu. Pastarasis transformavosi į naują, tik kolekcijai „ANTI. MAS“ būdingą tendenciją, kuri yra kolekcijos autorių tiriamojo ir kūrybinio proceso rezultatas. Ši tendencija traktuojama kaip priešinimasis masinei madai: oponavimas prieš suformuotas tendencijas, unifikuotumą skatinančius prekės ženklus ir medijų skleidžiamą neigiamą poveikį.
Išvardyti tendencijos ypatumai sufleruoja, jog kolekcijoje „ANTI. MAS“ dominuoja lenktų, banguotų tipų kirpimai, siluetai. Visi elementai savo esme panašūs, tačiau išraiška skirtinga, siekiant net toje pačioje kolekcijoje išvengti labai panašių gaminių. Visi drabužiai gana skirtingi, jų vienybę jungia spalvos. Vyrauja dėminis kontrasto principas, kuris padeda išryškinti tam tikras detales, kirpimus ar medžiagų savybes. Dominuoja medžiagų chaosas. Nemažai medžiagų yra sukurtos kolekcijos autorių, siekiant išsaugoti unikalumo prasmę.
Pasirinkta spalvinė gama yra ryški ir kontrastinga. Esminės spalvos – citrininė geltona ir raudona. Geltona sukelia įtampą, erzina, raudona – revoliucijos spalva, „rėksminga“, „aliarmuojanti“, grasinanti. Spalvinės gamos pasirinkimą lėmė siekis išryškinti individualumą, parodyti, kad asmuo nebijo išsiskirti pasitikėjimu savimi, suerzinti, provokuoti aplinkinių ir priešintis masinei madai, jis tampa lyg kontrastas tarp unifikuotos visuomenės.