Kinų kalbos mokomoji priemonė 4 metų vaikams
Vilniaus dailės akademija
Darbo vadovė doc. Rita Brakauskaitė
Šiomis dienomis dažnai teigiama, kad ateitis be kinų kalbos neišvengiama. Tėvai, kurie nusprendžia leisti vaikus mokytis kinų kalbos nuo mažens, yra kosmopolitai, svarsto apie modernią ateitį ir vaikų gerovės užtikrinimą.
Kūrybinio darbo užsakovė – kinų kalbos mokytoja. Pradėjus su ja bendradarbiauti, išsiaiškinta, kad kinų kalbos mokymo priemonių lietuvių kalba beveik nėra išleista. Iškilus poreikiui, nuspręsta pradėti kurti seriją nuo leidinio ketverių metų vaikams. Metodika mokytojos buvo ruošiama, tačiau reikėjo informaciją susisteminti, sumaketuoti, sukurti dizainą. Pirminė leidinio koncepcija išsiplėtė iki pagalbinės mokymo priemonės komplekto, kurį sudaro dėžutė, leidinys, kortelių dėlionė.
Leidinio edukacinį procesą lengvina žaidybiniai elementai – dėlionė, spalvinimo, piešimo, sujungimo, apvedžiojimo užduotys. Prasidedant naujai temai yra matomas QR kodas, kurį nuskaičius galima patekti į internetinį žodyną, pamatyti žodžių sąrašą ir sužinoti tarimą. Kintantis temų spalvingumas suteikia žaismingumo bei tarnauja struktūrai.
Sukurtas personažas Ming, lydimas šeimos narių, tampa vedliu einant kalbos mokymosi keliu. Iliustracijos pieštos grafine planšete, grafiką papildant tekstūromis.
Komplekto dėžutė suprojektuota taip, kad iš jos lengvai išsiimtų knygelė – į vidinę struktūrą įtvirtinta juostelė. Dėžutės dangtelyje bei vidinėje jos dalyje įtaisyti magnetai, užtikrinantys sandarumą.
Kūrybinis darbas buvo iššūkis – teko atsižvelgti į vartotojo amžių, įpročius, pasaulėvoką. Kūrybos procesas vyko įdedant daug nuoširdumo, jaukumo, turint omenyje, kad priemonės vartotojai yra vaikai.